Wednesday, May 20, 2009

12.05.09 & 13.05.09

Merupakan tarikh yg sukar utk dilupakan.. Kejadian malang telah menimpa kepada 1 family yg rapat dgn family aku. Elly & Zeti acdnt lebih kurang pukul 10 am++ di area Pekan. Dorang otw dr Mersing ke Kijal slps dpt berita kematian atuk kesygan pd malam sblm kejadian. Dalam pada family menunggu post mortem jenazah atuk, dorg dpt panggilan mengenai acdnt Elly & Zeti.. Keta Elly terbabas & merempuh jambatan & trus jatuh ke dalam sungai yg kebetulan sedang pasang. Elly dpt diselamatkan oleh sorg lelaki yg kebtulan sdng mmcing. Zeti gagal diselamatkan kerna selepas Elly dibawak keluar, air semakin masuk ke dlm keta & m'yebabkan kete tenggelam. Zeti gagal dselamatkan sbb pintu xbleh dibukak (dsbbkan tekanan dlm kete).. Kete elly berjaya di tarik kuar dgn bantuan penduduk setempat mgunakan tali yg diikat pada lori.. Malang percubaan 1st gagal kerna tali putus. Hanya kali k2 br berjaya tp malang Zeti xdpt diselamatkan. Hanya terlambat 30 minute sj.. Jenazah dikebumikan berdekatan dgn atuknya di Kijal selepas Isyak di Kijal pd hari yg sama.. Manakala Atuk (Ayah DD) dkebumikan slps Asar.
*****************************************************
Kali terakhir aku jupe ngn Zeti pd hari pernikahan DD.. Aku kenal Zeti dr dia sklh rendah lagik & slalu dikenen2 dgn adik bongsu aku.. Sampaikan kali terakhir jupe, aku & hubby still mengusik dia.. & seperti biaser dia senyum malu.. Tu la perangai dia yg bt lagik aku suke kaco.. Tp skrg smua tinggal kenangan.. Adik aku pn terdiam bl dpt kabaran sedih tu.. Abah aku agak terkilan sbb xdpt melihat utk kali terakhir disbbkan terlalu ramai yang menziarah.. Aku harap Family Elly & DD tabah menghadapi smua ni..
*****************************************************
Allah Maha Mengetahui disebalik kejadian.. DariNya kite dtg, KepadaNya jgak kite pegi.. Semoga Allahyarham & Allahyarhamah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama dgn Orang-Orang yg beriman dan beramal soleh.. InsyaAllah..

No comments: